Οι ομορφότερες γυναίκες του hollywood -Rita Hayworth

Γράφοντας για γυναίκες που έγιναν θρύλοι, η κάθε μία στο χώρο της, δεν θα μπορούσα να παραλείψω τη Rita Hayworth.

Υπήρξε σύμβολο του σεξ, και ας είχε μαύρα μαλλιά, και μία από τις ελάχιστες γυναίκες ηθοποιούς, που είχε έντονη προσωπικότητα. Ήταν το πλάσμα που μαγνήτιζε και αυτή που μπορούσε να προκαλέσει, αν ήθελε, πολλά δεινά και μεγάλα πάθη!

Fred Astaire and Rita Hayworth, You’ll Never Get Rich (1941)
Rita Hayworth & Burt Lancaster in Separate Tables (1958)
Rita Hayworth in The Lady From Shanghai, 1947

Πολλοί την παρομοίωσαν με θηλυκό δαίμονα που μπορούσε και πλάνευε τους άνδρες με μία και μόνο ματιά της! Ήταν η κυβερνήτης του πειρασμού, της αποπλάνησης, της ερωτικής παρόρμησης, ήταν το μυστηριώδες και το ανίκητο πάθος.

Στην ιστορία της 7ης Τέχνης είναι μετρημένες οι στιγμές που μπορεί να υπάρξει απόλυτη ταύτιση ηθοποιού και ρόλου! Αυτό συνέβη στη Hayworth με το ρόλο της στην Gilda. Μία από της αισθησιακότερες ταινίες όλων των εποχών,  με την κορυφαία και αξέχαστη σκηνή της ερμηνείας του "Put the Blame on Mame".
Rita photographed for Cover Girl (1944).



Από τότε τίποτα δεν θα είναι όπως πριν για την Hayworth. Όπως έχει δηλώσει, οι άνδρες ερωτευόντουσαν τη Gilda και έμπλεκαν μαζί της!.

Τα πρώτα της βήματα στην 7η Τέχνη και η παρακμή της

Γεννήθηκε με το όνομα Margarita Carmen Cansino, σε μια οικογένεια πολλαπλών γενεών, Ισπανών χορευτών. Ο πατέρας της την είχε εκπαιδεύσει από μικρή να τραγουδά και να χορεύει πάνω στη σκηνή. Ξεκίνησε την καριέρα της στον κινηματογράφο με το "La Fiesta" (1926), σε ηλικία μόλις 8 ετών.

Εμφανίστηκε σε πολλές ταινίες ως χορεύτρια, και άλλαξε  την μεσογειακή της όψη, καταφεύγοντας σε πλαστικές χειρουργικές. Η ίδια, πίστευε πως με αυτό τον τρόπο θα ενισχύσει την επιτυχία της στο Χόλιγουντ.






Προς τα τέλη της δεκαετίας του ’50, η καριέρα της πήρε την κάτω βόλτα, μιας και κανένας ρόλος δεν μπόρεσε να συγκριθεί με αυτόν της Gilda.

Οι κριτικές που δέχθηκε ήταν σκληρές. Μάλιστα, κάποιοι πίστευαν πως συμμετείχε μόνο σε ταινίες που αναδείκνυαν τα σωματικά της χαρίσματα, και όχι τις υποκριτικές ικανότητες της: Πως οι ρόλοι της ήταν ρηχοί και άνευ ουσίας, και ότι ήταν κομμένοι και ραμμένοι πάνω της.

Η προσωπική της ζωή και οι πέντε  γάμοι της

Άσχημη κριτική της είχε ασκηθεί και για τους αποτυχημένους γάμους της. Ο πρώτος εξ αυτών ήταν με τον Edward Judson, το 1937. Μέχρι το 1943 που χώρισαν, ο Judson ήταν αυτός που προωθούσε την καριέρα της και της έδωσε τον πρωταγωνιστικό ρόλο στην ταινία «Only Angels Have Wings» (1939).





Ακολούθησε δεύτερος γάμος με τον Orson Welles, ο οποίος κράτησε μόλις πέντε χρόνια. Αποκτήσανε ένα παιδί, τη Rebbecca Welles. Ο γάμος της, το 1948, με τον πρίγκιπα Aly Khan την κράτησε μακριά από την μεγάλη οθόνη, όμως το 1952 η επιστροφή της ήταν θριαμβευτική- με το «Affair in Trinidad» στην οποία συμπρωταγωνιστούσε πάλι με τον Glenn Ford. Με τον Aly Khan, απέκτησαν μία κόρη, την Yasmin Khan.

Μετά από το διαζύγιό της από τον πρίγκιπα playboy το 1953, παντρεύτηκε τον Dick Haymes, και αυτός κράτησε ακριβώς δύο χρόνια. Το 1958, παντρεύτηκε τον James Hill, τον οποίο χώρισε το 1961. Το τελευταίο της διαζύγιο, λέγεται πως οφείλονταν στην αύξηση της διανοητικής της διαταραχής, ως αποτέλεσμα της νόσου του Αλτσχάιμερ.







Ποια ήταν τελικά η Rita Hayworth;

Ο αριθμός των γάμων που έκανε, ίσως δείχνουν μία γυναίκα με βαθιά την έλλειψη της βεβαιότητας και της εμπιστοσύνης στον εαυτό της, ίσως πάλι μία γυναίκα που δεν είχε σωστή κρίση στις επιλογές των συζύγων της. Η κατάληξή της ήταν εξίσου τραγική με το τέλος της καριέρας της. Το 1980 της διαγνώστηκε η νόσος Alzheimer και απεβίωσε το 1987 σε ηλικία 68 χρονών.

Η κόρη της, Yasmin, ήταν αυτή που τη φρόντισε τις μέρες της ασθένειας της, και μάλιστα μετά το θάνατο της μητέρας της,  προβαίνει σε ετήσιους εράνους για τη νόσο Alzheimer στη μνήμη της. 

Η Rita Hayworth, έμεινε στην ιστορία του Χόλιγουντ, ως τη γυναίκα με την τραγική ζωή και τη μικρή σε διάρκεια καριέρα στο χώρο. Η εικόνα της, ως μια διάσημη pin up, σε συνδυασμό με τους ρόλους της και τον αισθησιακό χορό επί της οθόνης, είναι ίσως οι λόγοι που οι ιστορικοί και οι οπαδοί της, μιλούν ακόμη για αυτήν.










mylady.gr-tumblr.com